مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر گفت: یک سری از پاساژها و واحدهای با ضریب خطر بالا اخطارگرفته اند و آن‌هایی که به دستورالعمل توجهی نکنند با هماهنگی انجام‌شده با مراجع قضایی پلمپ می‌شوند.

بازار

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با شهرنوشت با اشاره به این‌که  سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران مانند سایر اماکن بازدیدهایی را از بازار تهران انجام داده و بخش های پرریسک و دارای ضریب خطر بالا را شناسایی کرده است، گفت:  انتظار و اقتضاء این است که ایمنی بازار به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود.

او تصریح کرد:  کمیته ایمنی منطقه ١٢ نیز در این‌باره فعال است. البته برخی از واحدها و پاساژهای ناایمن پلمپ شده‌اند و برای رفع پلمپ نسبت به اجرای دستورالعمل‌ها اقدام کرده‌اند.

صدراعظم نوری با تاکید بر این‌که این اقدامات کافی نیست، اضافه کرد: باید گسترده‌تر عمل شود و هیات امنای بازار، اتحادیه های ذیربط، اصناف و بهره‌برداران برای حفظ جان و مال خود تلاش کنند.

او گفت: بازار تهران یکی از محل‌هایی است که ضریب ریسک بالا و ایمنی بسیار پایینی دارد. بازار تهران پتانسیل بروز حادثه و خطر را در هر لحظه دارد و در این میان جان و مال بسیاری از افراد به خطر می افتد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان این‌که بازار تهران یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران است، اضافه کرد: این مکان به لحاظ تاریخی حایز اهمیت است و بخشی از هویت تهران به آن گره خورده است. از طرف دیگر، بخشی از اقتصاد کشور در بازار تهران رقم می خورد و در آنجا داد و ستد صورت می گیرد.

او با تاکید بر این‌که بازار تهران محلی برای گردشگری هم محسوب می‌شود، گفت: بخشی از گردشگران خارجی و برخی از گردشگران داخلی حتما هنگام سفر به تهران از بازار بازدید می کنند.

صدراعظم نوری با اشاره به جمیعت زیاد در حال تردد و ساکن در بازار تهران عنوان کرد: انتظار و اقتضاء این است که ایمنی بازار به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود.

او گفت: رفع خطرات بعضاً هزینه‌بر نیست. اما یک حادثه می‌تواند نتایج جبران ناپذیری به همراه داشته باشد بنابراین با همکاری شهرداری منطقه و سازمان آتش نشانی و بازاریان امیدواریم مشکلات بازار به حداقل برسد.

کد خبر 450642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha